x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Optimizează-ți bugetul de marketing online în 2024

Optimizează-ți bugetul de marketing online în 2024

09 Mai 2024   •   10:57
Optimizează-ți bugetul de marketing online în 2024

În 2024, optimizarea bugetului de marketing online poate salva până la 30% din cheltuielile antreprenorilor români.

Află cele mai eficiente metode de investiție în promovarea digitală și cum le poți aplica în modelul tău de business.

Consultă o agenție de marketing online înainte de a-ți aloca bugetul

Cel mai ușor mod de optimizare a bugetului de marketing în 2024 este de a te consulta cu o agentie de marketing online pe înțelesul tău, care oferă audituri gratuite ale website-ului și cercetări de piață încă din ofertele de servicii, pentru că:

  • Auditurile gratuite ale website-ului și cercetările de piață te ajută să identifici și singur serviciile de promovare care vor avea rezultate mai rapide și sustenabile financiar;
  • Agențiile care explică termenii tehnici nu te copleșesc cu servicii greoaie - știi în ce investești încă de la început;
  • Rapoartele lunare de performanță ale acestor tipuri de agenții sunt transparente, pentru a te ajuta să ajustezi bugetul în funcție de performanța serviciilor de promovare.

Chiar dacă nu ajungi să lucrezi cu o astfel de agenție, poți compara mai multe audituri și cercetări de piață cu experiența și viziunea ta. 

Astfel, deciziile tale de investiție în promovare vor fi informate și vor avea șanse mai mari de a-ți aduce rezultate.

Investește în conturarea legitimității brandului, conform ultimelor noutăți Google

Investiția în conturarea legitimității brandului în mediul online este din ce în ce mai relevantă în urma veștilor legate de implementarea noului motor de căutare Google SGE (Search Generative Experience) în S.U.A. și pregătirile pentru aprobarea acesteia și în țările din cadrul Uniunii Europene.

SGE se bazează pe utilizarea inteligenței artificiale, Gemini. Acest lucru înseamnă că rezultatele selectate vor fi numai din surse pe care Gemini le poate verifica. Vor fi site-uri cu vechime mare, cu multe apariții digitale care le confirmă autoritatea în domeniul în care acestea furnizează informații. 

Pregătirile pentru implementarea SGE sunt deja în derulare. Ultimele update-uri Google, în special cel din aprilie 2024, s-au concentrat pe identificarea website-urilor spam, verificând dacă website-urile aparțin unor companii legitime, conform conexiunilor pe care le-au putut detecta ușor online. 

În acest punct, probabilitatea este enormă ca afacerile care nu vor investi în legitimitatea online a brandului să rămână în urmă în 2024, la coada rezultatelor Google.

Concentrează-te pe un singur canal de promovare și ajustează-ți bugetul periodic 

În marketingul online, dispersarea resurselor pe multiple canale fără o strategie clară poate dilua impactul fiecărei acțiuni. 

Găsește canalul unde publicul tău țintă își petrece cea mai mare parte a timpului — fie că este Facebook, Instagram, Google Ads sau email marketing — și concentrează-ți inițial resursele acolo. 

Măsoară performanța acelui canal timp de o lună sau două și schimbă strategia dacă nu obții profit. 

Afacerile care fructifică investiția inițială într-un singur canal, reinvestesc profiturile în optimizarea și extinderea pe alte canale cu o mai mare ușurință, fără a trece peste limita bugetului de promovare. 

Conținutul rămâne rege în 2024, chiar și la buget

Chiar și cu un buget restrâns, investiția în conținut de calitate rămâne una dintre cele mai eficiente strategii de marketing în 2024, fie că ai ales să te promovezi pe rețelele sociale, printr-un website sau chiar și email marketing. 

Într-o piață suprasaturată de conținut scris strict pentru motoarele de căutare, sau produs pentru a prezenta fals servicii și produse, cel mai mare atuu al antreprenorilor români este conținutul care oferă informații valoroase și reale utilizatorilor și care, în același timp, este ușor de înțeles de motoarele de căutare. 

Alocă o parte semnificativă a bugetului pentru crearea și distribuirea de conținut regulat — articole de blog, videoclipuri, postări pe rețelele sociale, infografice — care răspunde direct nevoilor și intereselor publicului tău, pentru a le menține atenția asupra ta. 

Rămâi deschis la evoluție cu un buget dinamic de promovare

Stabilește un buget de bază, dar păstrează o rezervă pentru experimentare și testare. Utilizează datele și feedback-ul pentru a ajusta periodic strategiile și pentru a te asigura că:

  1. Răspunzi cerințelor actuale ale pieței;
  2. Ești pregătit să exploatezi noi oportunități.

Marketingul online nu este o știință exactă, dar cu o planificare atentă și o adaptare continuă la datele de performanță, poți maximiza eficiența fiecărui leu investit. 

În 2024, succesul pe termen lung în promovarea online vine din experimentarea inteligentă și ajustări bazate pe rezultate concrete.

 

×